Najczęstsze pytania (FAQ)

Wokół operacji wyciszania samochodu nagromadziło się wiele niejasności żeby nie napisać wręcz legend podsycanych opiniami wygłaszanymi przez pojawiających się coraz częściej “specjalistów od wygłuszania” oraz innych internetowych czy forumowych “autorytetów” . Poniżej staramy się możliwie precyzyjnie odpowiedzieć na najczęściej pojawiające się pytania czy wątpliwości. Lista ta będzie stale rozszerzana…


1. Państwa wyniki wydają się być mało zachęcające – inne warsztaty obiecują obniżenie hałasu o 10dB, a u was widzę średnio 2-4 dB !

Pomiar hałasu wykonywany jest w decybelach (dB) w skali logarytmicznej. Oznacza to, że że przeskok o 3 dB powoduje DWUKROTNY wzrost hałasu i odwrotnie > obniżenie poziomu hałasu o 3dB powoduje, że w aucie będzie 2x CISZEJ! W naszych opracowaniach podajemy ŚREDNIĄ zmianę poziomu hałasu obliczoną z 7 różnych pomiarów. Oznacza to, że zwłaszcza przy większych prędkościach różnica może być znacznie większa niż podana średnia. Analizując przypadek podany przez inny warsztat – obniżenia hałasu o przyjmijmy 9dB czyli przykładowo z 69dB na 60dB > skutkowało by to 6 KROTNYM obniżeniem hałasu czyli w praktyce > najpierw obniżamy hałas dwukrotnie, potem ten dwukrotnie już obniżony hałas obniżamy jeszcze ponownie dwukrotnie, a następnie ten czterokrotnie obniżony już hałas obniżamy jeszcze raz dwukrotnie = razem 6 KROTNIE ! > tym samym w standardowym aucie osobowym panowałaby niemal kompletna cisza co jest po prostu fizycznie niemożliwe! Chyba, że mówimy o kompletnie niewygłuszonym potwornie głośnym blaszaku – samochodzie dostawczym lub starym pickupie z klekoczącym dieslem … Tak więc realia nijak nie przystają do “marketingu” zwłaszcza jeśli ten prowadzony jest nie do końca fair lub po prostu kompletnie pozbawiony elementarnej wiedzy!


2. Słyszałem, że po operacji wyciszenia mój samochód “przytyje” ponad 100kg!?

To absolutnie nie jest prawdą! Właściwie wykonane wyciszenie nie polega na bezrozumnym oklejeniu całego wnętrza samochodu antyrezonansowymi matami bitumicznymi / butylowymi ! Mające znaczną wagę maty przykleja się tylko tam, gdzie jest to niezbędne / wymagane ze względu na mogące pojawiać się rezonanse. Maty antyrezonasowe nie tłumią bowiem hałasu wprost, a jedynie będące jego przyczyną drgania elementów. Poza wspomnianymi matami profesjonalne wyciszenie samochodu opera się na kilku innych materiałach tłumiących hałas, które w zasadzie ze względu na technologię wykonania nie ważą już niemal nic! Przeciętnie samochód w naszym wykonaniu może zatem “przytyć” około 20-35kg.


3. Czy oddając samochód do profesjonalnego wyciszenia mogę stracić gwarancję?

Zdecydowanie nie! Nasze prace nie powodują bowiem żadnej ingerencji w elektronikę, elektrykę czy mechanikę samochodu! Dotyczą jedynie elementów tapicerskich wnętrza, które demontowane są przez doświadczony personel, posiadający odpowiednią wiedzę oraz właściwe narzędzia. Po operacji wyciszenia elementy wnętrza są składane z nie mniejszą precyzją niż w fabryce! Autoryzowane serwisy w zdecydowanej większości kojarzą naszą firmę i znają wysoki poziom wykonywanych przez nas prac. Dodatkowo prawa właściciela zabezpiecza wprowadzona w 2010 w UE dyrektywa GVO. Gwarancja zostanie utrzymana! Przez ponad 20 lat pracy żaden z naszych klientów nie zwrócił się do nas z informacją o problemach gwarancyjnych spowodowanych naszą ingerencją.


4. Czy wyciszając przegrodę (silnik) demontują Państwo deskę rozdzielczą lub sam motor?

Wyciszenie silnika / przegrody nie wiąże się z koniecznością demontażu deski rozdzielczej ani wyjmowania silnika! Zdajemy sobie sprawę, że demontaż deski jest procedurą niezwykle skomplikowaną i czasochłonną. Mamy odpowiednie know-how, doświadczenie i narzędzia by przeprowadzić taką operację, ale ze względów m.in. gwarancyjnych jej nie wykonujemy. Wyciszenie silnika / przegrody prowadzimy demontując elementy dolne i boczne co umożliwia nam sięgnięcie z wyciszeniem praktycznie aż do podszybia (w większości przypadków). Bez demontażu deski możemy zastosować specjalny materiał na 70-80% powierzchni przegrody co zdecydowane wycisza silnik – resztę jego hałasów likwidujemy w inny opracowany przez nas sposób.


5. Czy mogę liczyć na nienaganny montaż i demontaż el. wnętrza – teraz nic nie piszczy i nie trzeszczy przy tapicerkach?

Mamy ponad 20 letnie doświadczenie w pracy we wnętrzu samochodu! Mieliśmy przyjemność pracować z takimi markami jak Bentley, Ferrari, Jaguar czy Porsche. Wiemy jak należy obcować z delikatnymi elementami wnętrza, myślimy podczas pracy i od zawsze stosujemy metodę Adama Słodowego, która mówi: “dwa razy przymierz, a raz przyklej” czyli zanim coś zrobisz zastanów się dwa razy. Po naszej pracy nie pozostaną w Państwa samochodzie żadne nieuzgodnione ślady! Nie zdarza nam się łamać kołków bądź zatrzasków przy demontażu (wiemy jak i mamy czym), a jeśli taka sytuacja miałaby miejsce uszkodzone elementy zostaną zastąpione nowymi! Dzięki specjalistycznym materiałom (środki zabezpieczające przed skrzypieniem / trzeszczeniem) i doskonałym fachowcom tapicerki składamy lepiej niż w fabryce na co dajemy bezterminową gwarancję! Na przestrzeni 6 lat działalności marki CICHE-AUTO.PL zanotowaliśmy 3 reklamacje na spasowanie elementów dotyczące drobnych nieścisłości na 100tki zmodyfikowanych samochodów!


6. Czy operacja wyciszenia dachu jest niezbędna? Czy trzeba demontować podsufitkę by ją wykonać?

Wyciszenie dachu nie jest kluczowym zadaniem w operacji poprawy komfortu podróżowania autem. W zdecydowanej większości samochodów głównym źródłem hałasu (w kolejności od największego) są: silnik, hałas z zewnątrz przez niewyciszone drzwi, bagażnik z nadkolami tylnymi, nadkola przednie, tylna klapa i dopiero dach. Może się jednak zdarzyć, że ze względu na sposób budowy samochodu to właśnie przez dach dociera do wnętrza dużo szumów powietrza, a czasami także hałasu z zewnątrz. Stwierdzimy to podczas wspólnej z klientem jazdy próbnej. Jeśli dach jest całkowicie pozbawiony jakiegokolwiek wyciszenia co jesteśmy w stanie sprawdzić bez demontażu podsufitki należy w takim przypadku zająć się jego wyciszeniem. Nie da się przeprowadzić tej operacji bez demontażu podsufitki – robiliśmy to jednak wielokrotnie i umiemy wykonać to działanie bezbłędnie. Wyciszenie dachu nie jest niezbędne do poprawy komfortu podróżowania, ale w niektórych samochodach pozbawiony wygłuszenia dach jest przyczyną zwiększonego hałasu we wnętrzu. Wtedy wkraczamy i pomagamy rozwiązać problem!


7. W jaki sposób będę mógł sprawdzić efekt przeprowadzonej operacji wyciszenia samochodu?

Bez wątpienia wykonane przez nas wyciszenie samochodu obiektywnie wpłynie na bardzo zdecydowaną poprawę komfortu podróżowania w powierzonym nam samochodzie. W zależności od typu / modelu / wyposażenia samochodu tą różnicę klient poczuje zaraz po uruchomieniu silnika i przejechaniu kilkuset pierwszych metrów bądź po pierwszych kilkunastu / kilkudziesięciu kilometrach – wiele zależy tu także bowiem od indywidualnej sprawności tzw. pamięci akustycznej. Nie mniej jednak by możliwie najlepiej zobrazować wynik naszej pracy dokonujemy wraz z właścicielem kompleksowego pomiaru głośności we wnętrzu samochodu przed jak i po operacji wyciszenia – wynik przedstawiony w postaci cyfr mówi sam za siebie! Osiągane rezultaty mieszczą się najczęściej w granicach od ~ 2.5-3.5dB ( a więc nawet ponad 2x CISZEJ!) do 8-10dB (NAWET 8-16x CISZEJ!!!). Pomiar głośności w decybelach to skala logarytmiczna ponieważ zmysły reagują na bodźce w sposób logarytmiczny, a nie liniowy (czyli co 3dB mamy DWUKROTNY wzrost hałasu!).