Najczęstsze pytania (FAQ)

Wokół operacji wyciszania samochodu nagromadziło się wiele niejasności żeby nie napisać wręcz legend podsycanych opiniami wygłaszanymi przez pojawiających się coraz częściej “specjalistów od wygłuszania” oraz innych internetowych czy forumowych “autorytetów” . Poniżej staramy się możliwie precyzyjnie odpowiedzieć na najczęściej pojawiające się pytania czy wątpliwości. Lista ta będzie stale rozszerzana…

 

1. Czym wyróżnia się Wasza firma na tle innych warsztatów?! 

Na pytanie DLACZEGO WŁAŚNIE CICHE-AUTO.PL ? odpowiadamy wprost – ponieważ:

  • nie pojawiliśmy się wczoraj, ani miesiąc czy rok temu – działamy od 20 lat nieprzerwanie na rynku motoryzacyjnym z pasją pracując z wnętrzem auta, a od 6 lat specjalizujemy się WYŁĄCZNIE (!) w wyciszaniu samochodów
  • nie działamy w oparciu o “instruktażowe” filmiki z youtube – mamy specjalistyczną ekspercką WIEDZĘ popartą licznymi szkoleniami i ogromne doświadczenie w zakresie akustyki wnętrza, a do tego dużą ilość wypracowanych WŁASNYCH UNIKALNYCH ROZWIĄZAŃ, które gwarantują Państwu najlepszy efekt końcowy na rynku!
  • tym samym nie zmarnujemy Państwa pieniędzy! – warto czasami pojechać dalej i zapłacić nieco więcej aby uzyskać odpowiedni poziom wyciszenia, które kosztuje przecież niemało – dlaczego zatem tracić pieniądze i czas? – lepiej zrobić to RAZ A DOBRZE – Z ODPOWIEDNIM EFEKTEM u sprawdzonego specjalisty!
  • nie zniszczymy Państwa auta, nie będziemy się na nim uczyć! – zajmie się nim nasz długoletni, wyszkolony personel, a po naszej pracy nie będzie żadnych śladów, samochód zostanie złożony lepiej niż w fabryce co potwierdzają nasi klienci – GWARANTUJEMY!
  • nie spowodujemy utraty gwarancji na auto! – poprzez zastosowanie specjalnych rozwiązań wykonana przez nas usługa nie powoduje utraty gwarancji na nowy samochód!
  • nie działamy w przypadkowym miejscu – pracujemy we właściwych warunkach – dysponujemy dedykowanym TYLKO do tej działalności 2 stanowiskowym studiem (warsztatem)
  • nie mamy wirtualnych opinii od nieistniejących klientów jesteśmy sprawdzoną, wiarygodną firmą, o której możecie Państwo znaleźć opinie w całym internecie
  • docierają do nas samochody z każdego krańca Polski, mamy klientów z Niemiec, Czech, Belgii, Francji, Danii, Austrii czy nawet Norwegii
  • polecają nas dalej klienci zadowoleni z naszej usługi, przyjeżdżają do nas z kolejnymi swoimi samochodami – to najlepsza rekomendacja warta więcej niż 1000 reklam!

Jesteśmy przekonani, że decydując się powierzyć swój samochód właśnie naszej firmie podejmują Państwo najlepszą decyzję – zobowiązujemy się zrobić wszystko byście Państwo byli maksymalnie zadowoleni ze współpracy z CICHE-AUTO.PL !


2. Państwa wyniki wydają się być mało zachęcające – inne warsztaty obiecują obniżenie hałasu o 5-8-10dB, a u was widzę średnio 2-4 dB !

Pomiar hałasu wykonywany jest w decybelach (dB) w skali logarytmicznej. Oznacza to, że obniżenie poziomu hałasu o 3dB powoduje, że w aucie będzie O POŁOWĘ CISZEJ! W naszych opracowaniach podajemy ŚREDNIĄ zmianę poziomu hałasu obliczoną z 7 różnych pomiarów. Oznacza to, że zwłaszcza przy większych prędkościach różnica może być znacznie większa niż podana średnia. Analizując przypadek podany przez inny warsztat -> np. obniżenia hałasu o 9dB czyli przykładowo z 69dB na 60dB – co to oznacza na prawdę -> najpierw obniżamy hałas dwukrotnie, potem ten dwukrotnie JUŻ obniżony dwukrotnie hałas obniżamy jeszcze ponownie dwukrotnie, a następnie ten już czterokrotnie obniżony hałas obniżamy jeszcze raz dwukrotnie = razem 6 KROTNIE ! -> tym samym w standardowym aucie osobowym panowałaby niemal kompletna cisza co jest po prostu fizycznie NIEMOŻLIWE! Chyba, że mówimy o kompletnie niewygłuszonym potwornie głośnym “blaszaku” – samochodzie dostawczym lub starym pickupie z potwornie klekoczącym dieslem … Tak więc realia nijak nie przystają do “marketingu” zwłaszcza jeśli ten prowadzony jest nie do końca fair lub po prostu kompletnie pozbawiony elementarnej wiedzy!

UWAGA! pojawił się ostatnio warsztat, który podał, że w samochodzie osobowym średniej klasy przy 100 km/h obniżył poziom hałasu o 4dB! Jest to możliwe tylko pod jednym warunkiem – że przy drugim pomiarze wyłączyli radio 😉 Zwracamy Państwa uwagę na takie kurioza gdyż za chwilę okaże się, że przy 60 km/h w aucie klasy wyższej najlepsi “internetowi experci” obniżają poziom hałasu o 6dB!


3. Słyszałem, że po operacji wyciszenia mój samochód “przytyje” ponad 100kg!?

To absolutnie nie jest prawdą! Właściwie wykonane wyciszenie nie polega na bezrozumnym oklejeniu całego wnętrza samochodu antyrezonansowymi matami bitumicznymi / butylowymi ! Mające znaczną wagę maty przykleja się tylko tam, gdzie jest to niezbędne / wymagane ze względu na mogące pojawiać się rezonanse. Maty antyrezonasowe nie tłumią bowiem hałasu wprost, a jedynie będące jego przyczyną drgania elementów. Poza wspomnianymi matami profesjonalne wyciszenie samochodu opera się na kilku innych materiałach tłumiących hałas, które w zasadzie ze względu na technologię wykonania nie ważą już niemal nic! Przeciętnie samochód w naszym wykonaniu może zatem “przytyć” około 25-35kg.


4. Czy oddając samochód do wyciszenia mogę stracić gwarancję?

W naszej firmie zdecydowanie nie! Mamy wypracowane specjalne rozwiązania, dzięki którym nasza praca nie narusza warunków gwarancji fabrycznej. Nie ingerujemy w elektronikę, elektrykę czy mechanikę samochodu! Nasze działania dotyczą jedynie elementów tapicerskich wnętrza, które demontowane są przez doświadczony personel, posiadający odpowiednią wiedzę oraz właściwe narzędzia. Po operacji wyciszenia elementy wnętrza są składane z nie mniejszą precyzją niż w fabryce! Autoryzowane serwisy w zdecydowanej większości kojarzą doskonale naszą firmę i znają wysoki poziom wykonywanych przez nas prac. Dodatkowo prawa właściciela zabezpiecza wprowadzona w 2010 w UE dyrektywa GVO. Gwarancja zostanie utrzymana! Przez ponad 20 lat pracy żaden z naszych klientów nie zwrócił się do nas z informacją o problemach gwarancyjnych spowodowanych naszą ingerencją.


5. Czy wyciszając przegrodę (silnik) demontują Państwo deskę rozdzielczą lub sam motor?

Wyciszenie silnika / przegrody nie wiąże się z koniecznością demontażu deski rozdzielczej ani wyjmowania silnika! Zdajemy sobie sprawę, że demontaż deski jest procedurą niezwykle skomplikowaną i czasochłonną. Mamy odpowiednie know-how, doświadczenie i narzędzia by przeprowadzić taką operację, ale ze względów m.in. gwarancyjnych jej nie wykonujemy. Mamy wypracowane WŁASNE UNIKALNE ROZWIĄZANIA, które pozwalają na uzyskanie najlepszego efektu wyciszenia bez demontażu deski. Jesteśmy w stanie zastosować specjalny materiał na 70-80% powierzchni przegrody co w połączeniu z innymi działaniami w ramach kompleksowego wyciszenia zdecydowane wygłusza silnik. Nasza usługa powoduje nie tylko obniżenie hałasu generowanego przez motor, ale także zmienia dźwięk silnika na znacznie bardziej przyjemny, mniej agresywny.


6. Czy mogę liczyć na nienaganny montaż i demontaż el. wnętrza – teraz nic nie piszczy i nie trzeszczy przy tapicerkach?

Mamy ponad 20 letnie doświadczenie w pracy we wnętrzu samochodu! Mieliśmy przyjemność pracować z takimi markami jak Bentley, Ferrari, Jaguar czy Porsche. Wiemy jak należy obcować z delikatnymi elementami wnętrza, myślimy podczas pracy i od zawsze stosujemy metodę Adama Słodowego, która mówi: “dwa razy przymierz, raz przyklej” czyli zanim coś zrobisz zastanów się dwa razy 😉 Po naszej pracy nie pozostaną w Państwa samochodzie żadne nieuzgodnione ślady! Nie zdarza nam się łamać kołków bądź zatrzasków przy demontażu (wiemy jak i mamy czym), a jeśli taka sytuacja miałaby miejsce uszkodzone elementy zostaną zastąpione nowymi! Dzięki specjalistycznym materiałom (środki zabezpieczające przed skrzypieniem / trzeszczeniem) i doskonałym fachowcom wnętrze składamy lepiej niż w fabryce na co dajemy bezterminową gwarancję! Na przestrzeni 6 lat działalności marki CICHE-AUTO.PL zanotowaliśmy 3 reklamacje na spasowanie elementów dotyczące drobnych nieścisłości na 100-tki zmodyfikowanych samochodów! Doskonałą jakość naszej pracy potwierdzają nasi klienci!


7. Czy operacja wyciszenia dachu jest niezbędna? Czy trzeba demontować podsufitkę by ją wykonać?

Wyciszenie dachu nie jest kluczowym zadaniem w operacji poprawy komfortu podróżowania autem. W zdecydowanej większości samochodów głównym źródłem hałasu (w kolejności od największego) są: silnik, hałas z zewnątrz przez niewyciszone drzwi, bagażnik z nadkolami tylnymi, nadkola przednie, tylna klapa i dopiero dach. Może się jednak zdarzyć, że ze względu na sposób budowy samochodu to właśnie przez dach dociera do wnętrza dużo szumów powietrza, a czasami także hałasu z zewnątrz. Stwierdzimy to podczas wspólnej z klientem jazdy próbnej. Jeśli dach jest całkowicie pozbawiony jakiegokolwiek wyciszenia co jesteśmy w stanie sprawdzić bez demontażu podsufitki należy w takim przypadku zająć się jego wyciszeniem. Nie da się przeprowadzić tej operacji bez demontażu podsufitki – robiliśmy to jednak wielokrotnie i umiemy wykonać to działanie bezbłędnie! Wyciszenie dachu nie jest niezbędne do poprawy komfortu podróżowania, ale w niektórych samochodach pozbawiony wygłuszenia dach jest przyczyną zwiększonego hałasu we wnętrzu. Wtedy wkraczamy i pomagamy rozwiązać problem! Dodatkowym bonusem jest bardzo dobra izolacja termiczna wnętrza co w przypadku ciemnych lakierów nadwozia daje w lecie efekt znacznie mniej nagrzewającej się kabiny!


8. W jaki sposób będę mógł sprawdzić efekt przeprowadzonej operacji wyciszenia samochodu?

Bez wątpienia wykonane przez nas wyciszenie samochodu obiektywnie wpłynie na bardzo zdecydowaną poprawę komfortu podróżowania w powierzonym nam samochodzie. W zależności od typu / modelu / wyposażenia samochodu tą różnicę klient poczuje zaraz po uruchomieniu silnika i przejechaniu kilkuset pierwszych metrów (70% osób) bądź po pierwszych kilkunastu / kilkudziesięciu kilometrach – wiele zależy tu także bowiem od indywidualnej sprawności tzw. pamięci akustycznej. Nie mniej jednak by możliwie najlepiej zobrazować wynik naszej pracy dokonujemy wraz z właścicielem kompleksowego pomiaru głośności we wnętrzu samochodu przed jak i po operacji wyciszenia – wynik przedstawiony w postaci cyfr mówi sam za siebie! Osiągane rezultaty ŚREDNIE mieszczą się najczęściej w granicach od ~ 2.5-3.5dB ( a więc nawet ponad 2x CISZEJ!) do 8-10dB (NAWET 8-16x CISZEJ!!! w szczególnych przypadkach). Pomiar głośności w decybelach to skala logarytmiczna ponieważ zmysły reagują na bodźce w sposób logarytmiczny, a nie liniowy (czyli co 3dB mamy DWUKROTNY wzrost hałasu!).


9. Rozumiem, że po wyciszeniu silnika nie będę go w ogóle słyszał?

Niestety nie jest to fizycznie możliwe! Od razu uprzedzamy, że nie jesteśmy w stanie (i nikt nie jest!) spowodować, że po wyciszeniu silnika będą Państwo podróżować samochodem o napędzie elektrycznym. Pewnych praw fizyki i założeń konstrukcyjnych po prostu nie da się obejść. Dwa najbardziej istotne z nich to 1. SZYBY, na które nie mamy wpływu, a przez które przedostaje się do wnętrza jakaś część hałasu motoru oraz 2. ATRAPA CHŁODNICY, której nie można w żaden sposób zaślepić / zakryć (kwestia prawidłowego chłodzenia), a wydostaje się przez nią także istotna część hałasu silnika. GENERALNIE jednak w autach klasy miejskiej hałas silnika możemy obniżyć średnio o około 40-45%, a a autach klasy średniej czy średniej wyższej hałas silnika możemy obniżyć o około 35-37% dodatkowo zawsze zmieniając jego barwę na bardziej miękką, mniej metaliczną i mniej agresywną. Dzięki tym działaniom motor zdecydowanie nie męczy już tak w codziennej eksploatacji!

PS są samochody, w których na prawdę głośne silniki udaje się wyciszyć o ponad połowę i WIĘCEJ! Zapytaj nas o swoje auto.